Поделиться:

На утрени

На Бог Господь, тропарь, глас 4: Днесь благоволения Божия: трижды.

По 1-м стихословии седален, глас 1: Подобен: Лик ангельский:

Праведных плод Иоакима и Анны приносится Богу во святилище святое, плотию младенствующи Питательница жизни нашея: Юже благослови священный Захариа, Сию вси, яко Матерь Божию верно да ублажим.

Плод праведных Иоакима и Анны / Богу приносится во святилище святое / – младенствующая плотию Питательница Жизни нашей, / Которую благословил священный Захария. / Её мы все как Матерь Божию / с верою прославим.

Слава, и ныне, тойже. По 2-м стихословии седален, глас 4: Подобен: Удивися Иосиф:

Прежде зачатия Чистая освятилася еси Богу, и рождшися на земли, дар принеслася еси ныне Ему, исполняющи отеческое обещание. В Божественнем же храме, яко сущо Божественный храм, от младенства чисте со свещами светлыми отдана бывши, явилася еси приятелище неприступнаго и Божественнаго Света. Велико воистинну предшествие Твое, едина Богоневесто и Приснодево.

До зачатия, чистая, / была посвящена Ты Богу / и, на земле родившись, / принесена Ему ныне в дар / во исполнение отеческого обещания. / В храм же Божественный отданная, / как поистине Божественный храм, / с младенчества в чистоте со светлыми светильниками, / явилась Ты вместилищем неприступного и Божественного Света. / Поистине велико шествие Твое, / единственная Божия Невеста и Приснодева.

Слава, и ныне, тойже. Величание:

Величаем Тя, / Пресвятая Дево, / Богоизбранная Отроковице, / и чтим еже в храм Господень / вхождение Твое.

Величаем Тебя, / пресвятая Дева, / Богоизбранная Отроковица, / и почитаем в храм Господень / вхождение Твоё.

Псалом избранный

Велий Господь и хвален зело, во граде Бога нашего, в горе святей Его. / Благокоренным радованием всея земли. / Преславное глаголашася о тебе, граде Божий. / Град Царя великаго. / Якоже слышахом, тако и видехом. / Во граде Господа сил, во граде Бога нашего. / Бог основа и в век. / Освятил есть селение Свое Вышний. / Святыня и великолепие во святиле Его. / Свят храм Твой, дивен в правде. / Сия врата Господня, праведнии внидут в ня. / Предста Царица одесную Тебе. / В ризах позлащенных одеяна, преиспещрена. / Лицу Твоему помолятся богатии в людстии. / Дщери царей в чести Твоей. / Вся слава Дщере Царевы внутрь. / Рясны златыми одеяна и преиспещрена. / Приведутся Царю девы в след Ея. / Ближняя Ея приведутся Тебе. / Приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев. / Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое. / И забуди люди Твоя, и дом отца Твоего. / И возжелает Царь доброты Твоея. / Помяну имя Твое во всяком роде и роде. / Восприяхом, Боже, милость Твою, посреде людей Твоих. / Сего ради людие исповедятся Тебе в век, и в век века. Слава, и ныне: Аллилуия (3).

Велик Господь и достохвален весьма во граде Бога нашего, на святой горе Его. / Прекрасно утверждённой, радости всей земли! / Славное сказано о тебе, город Божий. / Город Царя великого. / Как мы слышали, так и увидели. / Во граде Господа сил, во граде Бога нашего. / Бог основал его навек. / Освятил обитель Свою Всевышний. / Святость и великолепие во святилище Его. / Свят храм Твой, дивен в правде. / Это – врата Господни, праведные войдут в них. / Предстала Царица справа от Тебя. / В одежду златотканную облачённая, изукрашенная. / Лицо Твоё будут умолять богатые из народа. / Дочери царей в почёте у Тебя. / Вся слава Дочери Царя внутри. / Золотою бахромой Она одета, изукрашена. / Приведутся к Царю девы вслед за Ней. / Подруг Её приведут к Тебе. / Приведут в веселии и радости, введут во храм Царя. / Услышь, Дочь, и посмотри, и склони ухо Твоё. / И забудь народ Твой и дом отца Твоего. / Ибо возжелал Царь красоты Твоей. / Вспомнят имя Твоё во всяком роде и роде. / Мы приняли, Боже, милость Твою посреди народа Твоего. / Потому народы прославят Тебя вовек и во век века.

По полиелеи седален, глас 8. Подобен: Повеленное тайно:

Да радуется Давид песнописец, и да ликовствует Иоаким со Анною, яко плод святый из них произыде, Мариа светоносная, Божественная свеща: и радуется входящи в храм, Юже и зря благослови Варахиин сын, и радуяся взываше: радуйся, чудо всемирное!

Да ликует песнописец Давид, / и Иоаким с Анною да торжествует, / ибо Дитя святое от них произошло – / Мария, светоносная Божественная Свеча; / и ныне радуется Она, входя во храм; / и благословил, Её увидев, Варахиин сын / и радостно восклицал: / "Радуйся, чудо всемирное!"

Слава, и ныне, тойже:

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4:

Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое.

Стих: Отрыгну сердце мое слово благо, глаголю аз дела моя Цареви.

Услышь, Дочь, и посмотри,  и склони ухо Твоё.

 Стих: Излило сердце моё слово благое, я изрекаю дела мои Царю.

От Луки святаго Евангелия чтение, зачало 4:

Во дни оны, воставши Мариам, иде в горняя со тщанием, во град Иудов.
И вниде в дом Захариин, и целова Елисавет.
И бысть, яко услыша Елисавет целование Мариино, взыграся младенец во чреве ея: и исполнися Духа Свята Елисавет.
И возопи гласом велиим, и рече: благословена Ты в женах, и благословен плод чрева Твоего.
И откуду мне сие, да прииде Мати Господа моего ко мне?
Се бо яко бысть глас целования Твоего во ушию моею, взыграся младенец радощами во чреве моем: и блаженна Веровавшая, яко будет совершение глаголанным Ей от Господа.
И рече Мариам: величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем: яко призре на смирение рабы Своея: се бо отныне ублажат Мя вси роди.
Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его.
Пребысть же Мариам с нею яко три месяцы, и возвратися в дом свой.

Во дни оны, вставши Мария, с поспешностью пошла в нагорную страну, в город Иудин, и вошла в дом Захарии, и приветствовала Елисавету.
Когда Елисавета услышала приветствие Марии, взыграл младенец во чреве ее; и Елисавета исполнилась Святого Духа, и воскликнула громким голосом, и сказала: благословена Ты между женами, и благословен плод чрева Твоего!
И откуда это мне, что пришла Матерь Господа моего ко мне?
Ибо, когда голос приветствия Твоего дошел до слуха моего, взыграл младенец радостно во чреве моем; и блаженна Уверовавшая, потому что совершится сказанное Ей от Господа.
И сказала Мария: величит душа Моя Господа, и возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моем, что призрел Он на смирение рабы Своей; ибо отныне будут ублажать Меня все роды; что сотворил Мне величие Сильный, и свято имя Его.
Пребыла же Мария с нею около трех месяцев и возвратилась в дом свой.

По 50-м псалме, вместо Молитвами Богородицы: Слава, глас 2:

Днесь храм одушевленный и великаго Царя в храм входит, Тому уготоватися в Божественное жилище, людие веселитеся.

В сей день одушевленный Храм великого Царя / во храм входит, / да приготовится Ему в Божественное жилище. / Люди веселитесь!

И ныне, тойже.

Таже: Помилуй мя, Боже: Стихира самогласна, глас 4:

Днесь Боговместимый храм Богородица, в храм Господень приводится, и Захариа Сию приемлет: днесь святая святых радуются, и лик ангельский таинственно торжествует, с нимиже и мы празднующе днесь, с Гавриилом возопиим: радуйся Благодатная, Господь с Тобою, имеяй велию милость.

В сей день Бога вмещающий храм, Богородица, / в храм Господень приводится, и Захария Её принимает. / В сей день Святое Святых радуется / и хор Ангелов таинственно торжествует. / С ними и мы, сегодня празднуя, / с Гавриилом воззовем: / "Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, / имеющий великую милость!"

Канона праздника два:

Канон первый, творение Георгиево. Глас 4. Со ирмосом на 8: ирмос по дважды, тропари на 6. [егоже краестрочие: Ты благодать Владычице слову даждь.]

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся Тоя вхождение.

Ирмос: Отверзу уста мои, / и они исполнятся Духа, / и слово изреку Царице Матери, / и явлюсь светло торжествующим, / и воспою радостно Ее вхождение.

Премудрости Пречистая, Тя сокровище имамы, и благодати точащую, источник приснотекущий разума, просим, Твоя капли одожди, Владычице, еже воспевати Тя присно.

Тебя мы знаем, Всенепорочная, / как мудрости сокровище / и как источающую благодати / источник неиссякаемый; / ороси же нас, просим Тебя, Владычица, / каплями знания, / чтобы воспевать Тебя всегда.

Превышши Пречистая небес бывши храм и палата, в храм Божий возложилася еси, Тому уготоватися в Божественное жилище пришествия Его.

Высшим небес храмом / и дворцом нареченную / посвящают в храм Божий / Тебя, Всечистая, / да будешь приготовлена Ему / в жилище Божественное / при Его пришествии.

Свет возсиявши Богородица благодати, вся просвети, и совокупи пресветлое Ея украсити торжество песньми: приидите к Ней стецемся.

Воссияв светом благодати, / Богородица всех озарила и созвала / песнями украсить / Её торжество пресветлое. / Придите, к Ней соберемся!

Дверь славная, помыслы непроходимая, двери отверзши храма Божия, ныне повелевает нам совшедшим, Божественных Ея чудес насладитися.

Славная Дверь, / мыслями непроходимая, / двери храма Божия открыв, / ныне нас приглашает, / с Ней войдя, насладиться / чудесами Божественными Её.

Другий канон праздника, творение Василиево.

Глас 1. Подобне со ирмосом на 8: ирмос по дважды, тропари на 6.

Ирмос: Песнь победную поим вси Богу, сотворшему дивная чудеса мышцею высокою, и спасшему Израиля, яко прославися.

Ирмос: Песнь победную / все воспоем Богу, / сотворившему дивные чудеса / мышцею высокою / и спасшему Израиля: / ибо Он прославился.

Стецемся днесь Богородицу почитающе песньми: и торжествуим духовный праздник: в храм бо Богу дар приносится.

Сойдемся в сей день / почтить Богородицу песнями / и торжественно будем праздновать / духовный праздник, / ибо в храм Богу / Она как дар приносится.

Песньми да воспоим Богородицы славное предшествие: ко храму бо днесь, яко храм Божий, приносится пророчески, дар многоценный.

Воспоем песнями / Богородицы славное шествие; / ибо в сей день Она, Сама храм Божий, / приносится в храм как многоценный дар / согласно пророчествам.

Анна непорочная радовашеся, яко дар многоценен Богу приносящи в храм матерски, Иоаким же с нею торжествует светло.

Анна непорочная / радовалась материнской радостью, / принося Богу в храме многоценный дар; / и Иоаким с нею светло торжествует.

Давид праотец Твой воспе Тя древле, Дево Богоневесто, Дщерь глаголя Тя Царя Христа, Егоже и родивши матерски Младенца доила еси.

Предок Твой Давид / в древности воспел Тебя, / Дева, Божия Невеста, / называя Тебя дочерью Царя Христа, / Которого и родив, / Ты грудью Его вскормила, как мать младенца.

Плотию трилетствующи Богородица Господу приносится: Захариа же Сию священник Божий прием, радуяся в храм возложи.

Трехлетняя телом Богородица / к Господу приводится; / Захария же. священник Божий, / приняв Её радостно, / во храме поместил.

Девы ликовствуйте, свещеносицы начните днесь и матери, воспойте Царице Матери, приходящей в храм Царя Христа.

Ликуйте, девы носящие светильники, / предначните сегодня песнь, / и вы, матери, воспойте Царице Матери, / приходящей в храм Царя Христа.

Слава, Троичен:

Троице Единосущная, Отче, и Слове, и Душе Святый, Тя верно славим, яко Творца всех, и Тебе вопием благочестно: спаси ны, Боже.

Троица единосущная – / Отец, и Слово, и Дух Святой! / С верою Тебя славим, как Творца всего, / и благоговейно взываем Тебе: / "Спаси нас, Боже!"

И ныне, Богородичен:

От багра кровей Твоих, червленицею Пречистая одеявся, прошед обнови Царь и Бог, род весь человеческий благоутробием Своим.

Одевшись в пурпур / цвета крови Твоей, Пречистая, / чрез Тебя прошедший Царь и Бог / обновил весь род человеческий / по милосердию Своему.

Катавасия, оба лика вкупе:

Христос раждается, славите. Христос с небес, срящите. Христос на земли, возноситеся. Пойте Господеви вся земля, и веселием воспойте людие, яко прославися.

Христос рождается – славьте! / Христос с небес – встречайте! / Христос на земле – воспряньте! / Пой Господу, вся земля / и с веселием воспойте, люди, / ибо Он прославился!

[От сего дне, катавасиа сия поется, до перваго дне ианнуариа].

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия духовно утверди, в честнем вхождении Твоем венцев славы сподоби.

Твоих песнопевцев, Богородица, / живой и обильный источник, / устроивших духовный праздник, утверди / и ради священного входа Твоего / удостой венцов славы.

Невестокраситель днесь явися, красный Девы храм и чертог, прием одушевленный чертог Божий, Чистую, и Непорочную, и Светлейшую всея твари.

Храм явился в сей день / прекрасным украсителем невесты / и покоем брачным, / одушевленный чертог Божий приняв, / – Чистую, и Непорочную / и Светлейшую всего творения.

Давид предначиная ликование, играет и ликовствует с нами, и Царицу зовет Тя украшену Пречистая, предстоящу Всечистая в храме Царю и Богу.

Давид, предначиная ликование, / торжествует и ликует с нами, / и провозглашает Тебя, Непорочная, / украшенной Царицей, / предстоящей в храме Царю / и Богу, Всечистая.

Из неяже преступление произыде древле роду человеческому, из Тоя исправление и нетление процвете, Богородица днесь приводима в дом Божий.

От которой появилось в древности / преступление в роде человеческом, / от той же исправление и нетление процвело: / это – Богородица, / приводимая сегодня в дом Божий.

Играют ангельская воинства, и всех человек множество, и пред лицем Пречистая предтекут Твоим днесь свещеносицы зовуще, величествия Твоя в дому Божии.

Торжествуют воинства Ангелов / и все множество людей, / и пред лицом Твоим, Всечистая, / в сей день со светильниками они спешат, / возглашая о величии Твоем / в доме Божием.

Ин

Ирмос: Да утвердится сердце мое в воли Твоей, Христе Боже, Иже над водами небо утверждей второе, и основавый на водах землю, Всесильне.

Ирмос: Да утвердится сердце мое в воле Твоей, Христе Боже, / утвердивший над водами второе небо / и основавший на водах землю, Всесильный.

Торжествуим празднолюбцы, и срадуимся духом, во святем празднице учреждающеся днесь, Дщере Царевы, и Матере Бога нашего.

Восторжествуем, любящие праздновать, / и вместе возрадуемся духом, / угощаясь сегодня на празднике святом / Дочери Царской и Матери Бога нашего.

Иоакиме, радуйся днесь, и веселися Анно духом, Рожденную из вас Господу приводяще трилетствующу, яко Юницу Чисту Всенепорочную.

Иоаким, радуйся в сей день, / и Анна, веселись духом, / приводя Господу Трехлетнюю, рожденную от вас, / как телицу священную, всенепорочную.

Божие селение во храм святый приводится Богородица Мариам, плотию, трилетствующая, и Той свещесветят девы предтекуще.

Во святой храм приводится / Божие жилище – / Богородица Мариам, трехлетняя плотию, / и спешат перед Нею девы со свечами.

Божия Агница неблазненная, и голубица нескверная, Боговместимая скиния, славы освящение, в скинии святей обитати избра.

Непорочная Агница Божия, / незапятнанная Голубица, / Бога вмещающая Скиния, Святыня славы, / обитание в скинии святой / для себя избрала.

Трилетствующая телом, и многолетствующая духом, ширшая небес, и горних сил превышшая, да восхвалится песньми Богоневестная.

Трехлетняя телом / и многолетняя по духу, / небес пространнейшая и высшая горних Сил / да прославляется в песнях Божия Невеста.

Богородицы празднующе, в невходимых предшествие, свещеимуще, умно с веселием днесь, и мы с девами ко храму приближимся.

Празднуя вступление Богородицы / в недоступные места, / и мы в сей день с невещественными светильниками / в веселии приблизимся с девами ко храму.

Священницы Божии облецытеся в правду благодатию, и срящите светло, входы подающе Дщери Царя и Бога во святая.

Священники Божии, / облекитесь в правду благодатию / и встретьте радостно Дочь Царя и Бога, / открывая Ей вход во Святое.

Слава, Троичен:

Свет Отец, Свет Сын Его, Свет Дух Утешительный, яко от Солнца бо Единаго Троица сияющи, Божественно озаряет, и соблюдает души наша.

Свет Отец, Свет Сын Его, / Свет и Дух утешительный: / ибо, как от Солнца единого блистая, / Троица Божественно озаряет / и сохраняет души наши.

И ныне, Богородичен:

Тя пророцы проповедаша кивот, Чистая, святыни, кадильницу златую, и свещник, и трапезу: и мы яко Боговместимую скинию воспеваем Тя.

О Тебе, Священная, / пророки предвозвестили / как о ковчеге святыни, златой кадильнице, / и светильнике, и трапезе; / и мы воспеваем Тебя, / как Бога вместившую скинию.

Катавасия:

Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну, и в последняя от Девы воплощенному безсеменно Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, Свят еси Господи.

Прежде веков от Отца рожденному / не по земным законам Сыну / и в последние времена от Девы / воплощенному без семени, / Христу Богу воззовем: / "Возвысивший наше достоинство, / свят Ты, Господи!"

Седален, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф:

Возопий Давиде, что сей настоящий праздник, Юже воспел еси иногда в книзе псаломстей, яко Дщерь Богоотроковицу и Деву: приведутся, рече, Царю таинственно девы во след Ея, и ближния Ея. И дивен соделай и всемирен праздник зовущим: Богородица нам предста, спасения ходатаица.

Возгласи, Давид, что ныне за праздник / в честь Той, Которую воспел ты некогда в Книге Псалмов, / как Дочь – Отроковицу Божию и Деву: / "Приведутся", сказав, "к Царю таинственно / девы вслед за Ней и подруги Её". / Сделай же дивным и всемирным праздник для восклицающих: / "Приблизилась к нам Богородица, / Подательница спасения!"

Слава, и ныне, тойже.

Непорочная Агница и нескверный чертог, в дом Божий Богородица Мариам с веселием вводится преславно, Юже ангели Божии дориносят верно, и вси вернии блажат присно, и благодарственно поют Ей непрестанно велиим гласом: наша слава и спасение Ты еси, Всенепорочная.

Непорочная Агница и чуждый скверны чертог / Богородица Мариам необычайно вводится / с веселием в дом Божий. / Её преданно сопровождают / копьеносцы – Ангелы Божии, / и все верные постоянно прославляют / и в благодарности непрестанно поют Ей громогласно: / "Ты наша слава и спасение, Всенепорочная!"

Песнь 4

Ирмос: Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения, Тебе Вышняго, пророк Аввакум усмотряя зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Созерцая неисследимый Божий совет / о Твоем, Всевышний, воплощении от Девы, / пророк Аввакум восклицал: / "Слава силе Твоей, Господи!"

Дверь непроходную, Божий дом приемля днесь, престати сотвори всякой службе законной: яко истинно явися зовый, сущим на земли Истина.

Дом Божий, Дверь непроходимую сегодня принимая, / прекратил всякое служение подзаконное и тень, / ибо истинно явилась, возвещает он, / истина на земле живущим.

Гора присенная, Юже провиде древле Аввакум, предпроповеда внутрь вместившуюся в невходных храма добродетели процветши, и покрывает концы.

Гора тенистая, которую в древности Аввакум провидел, / предвозвестила Поместившуюся внутри / недоступных отделений храма: / как Она добродетелями процвела / и осеняет мира концы.

Видевши преславная вся земля, странныя же и дивныя вещи, како Дева, от ангела пищу приемлющи, образы строения носит.

Вся земля! Увидим невероятные, / странные и необычайные дела: / как Дева, принимая пищу от Ангела, / получает знамения Божия домостроительства.

Храм и Палата, и Небо одушевленное явльшися, Богоневесто Царева, в храм законный приводима днесь, Тому соблюдаема, Пречистая.

Явившись храмом, и дворцом, / и небом одушевленным, / Невеста Бога и Царя, / Ты в сей день в храм подзаконный посвящаешься / соблюдаться для Него, Всечистая.

Ин

Ирмос: Духом провидя, пророче Аввакуме, Словесе воплощение, / проповедал еси, вопия: / внегда приближитися летом, познаешися, внегда приити времени, покажешися. / Слава силе Твоей, Господи.

Ирмос: Духом провидя Слова воплощение, / ты, пророк Аввакум, проповедовал, взывая: / "Когда приблизятся годы, будешь познан; / когда наступит время, явишься". / Слава силе Твоей, Господи!

Пророче Исаие, прорцы нам, Дева кто есть имущая во чреве, Яже из Иудина корене прозябши, и рождшися из Давида царя, семене святаго, Плод благославный?

Пророк Исаия, прореки нам, / кто это Дева, имеющая во чреве? / – "Это выросшая из корня Иудина / и родившаяся от Давида царя, / славный плод святого семени".

Начинайте девы и воспойте песни, руками держаще свещи, Чистыя Богородицы предшествие хваляще, ныне грядущия во храм Божий купно с нами празднующи.

Начните и воспойте песни, девы, / держа светильники в руках, / восхваляя и вместе с нами празднуя / шествие чистой Богородицы, / ныне идущей в храм Господень.

Иоакиме и Анно веселитеся ныне, во храм приводяще Господень Чистую Бога Матерь Христа Всецаря будущую, от вас же рождшуюся, яко трилетствующую Юницу.

Иоаким и Анна, веселитесь ныне, / приводя во храм ко Господу / чистую будущую Матерь Христа Бога, всех Царя, / родившуюся же от вас, – / как трехлетнюю Юную.

Святая святых сущи Чистая, во храм святый возлюбила еси вселитися, и со ангелы, Дево, беседущи пребываеши, преславне с небесе хлеб приемлющи, Питательнице жизни.

Будучи из святых святою, Досточтимая, / Ты возжелала во святом храме поселиться / и пребываешь, Дева, в беседе с Ангелами, / чудесно принимая с неба хлеб, / Питательница Жизни.

Рождше паче надежди Пречистую Деву, благочестиво обещахуся Богу принести: и исполняют, дающе яко жертву Рожденную от них, Иоаким днесь и Анна, в дом Божий.

Родив сверх надежды незапятнанную, чистую, / Иоаким и Анна благочестиво обещали / Богу Её принести / и сегодня это исполняют, / как жертву в дом Божий отдавая / рожденную от них.

Прозябе жезл иногда Ааронов, прообразующий, Чистая, Божественное рождество, яко безсеменно зачнеши, и нетленна пребудеши, и по рождестве девствующи явишися, Младенца питающи всех Бога.

Дал ростки некогда Ааронов жезл, / прообразуя, Чистая, Божественное рождение, – / что Ты зачнешь без семени, и непорочною пребудешь, / и явишься девственною после родов, / питая грудью Младенца – всех Бога.

Девы Деву, и матери Матерь благочестно стецытеся почтити с нами рождшуюся, яко непорочную жертву и рожденную Богу плодоносимую, вси убо светло празднуем.

Соберитесь с нами почтить благоговейно / девы – Деву, и матери – Матерь, / рожденную, как жертву непорочную, / и по рождении как плод Богу приносимую; / будем же все праздновать светло.

Слава, Троичен:

Троицу Лицы, Единицу образом благочестно славим, Бога истинна, Егоже поют ангельская и архангельская чиноначалия, яко твари Владыку, и человецы верно покланяющеся присно.

Троицу Лицами и Единицу образом / мы благоговейно славим: / Бога истинного, Которого, как всего творения Владыку, / воспевают Ангельских и Архангельских полков начальники, / все с верою поклоняясь Ей всегда.

И ныне, Богородичен:

Моли непрестанно, Пресвятая, Чистая, Егоже плотию родила еси Сына Твоего и Бога, от многообразных сетей диаволих, и от всяких искушений находящих вся избавити рабы Твоя.

Умоляй непрестанно, Всенепорочная, Чистая, / Сына Твоего и Бога, / Которого Ты по плоти родила, / избавить всех рабов Твоих / от многообразных сетей диавола / и от всяких приключающихся искушений.

Катавасиа:

Жезл из корене Иессеова, и цвет от него, Христе, от Девы прозябл еси, из горы хвальный, приосененныя чащи, пришел еси воплощься от Неискусомужныя Невещественный Боже: слава силе Твоей, Господи.

Отрасль от корня Иессеева / и цвет от него, / от Девы Ты произошел, Христе; / Ты пришел, достойный хвалы, / от горы, осененной чащей, / воплотившись от не знавшей мужа, / Невещественный и Бог. / Слава силе Твоей, Господи!

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая в честнем вхождении Твоем: Ты бо, Неискусобрачная Дево, внутрь вошла еси в храм Божий, якоже честнейший храм, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Ирмос: Изумился весь мир / при священном вхождении Твоем; / ибо Ты, брака не познавшая Дева, / вошла внутрь храма Божия, / как чистейший храм, / всем, воспевающим Тебя, / мир подавая.

Священие славное, и священное возложение, днесь Пречистая Дева, возложившися в храм Божий Всецарю нашему Богу, Единому в жилище соблюдается, яко весть Сам.

Святыня славная и священное приношение, / всечистая Дева, / в сей день как дар принесенная в храм Божий, / соблюдается в жилище всех Царю, / единому Богу нашему, / как Он знает Сам.

Доброту, Пречистая, души Твоея зря некогда, верою Захариа возопи: Ты еси избавление, Ты еси всех радость, Ты еси воззвание наше, Еюже Невместный вмещен мне явится.

Созерцая некогда / красоту души Твоей, Пречистая, / Захария с верою восклицал: / "Ты искупление, Ты – радость всех, / Ты – к жизни наше призвание; / чрез Тебя Невместимый окажется / вместимым для меня!"

О паче ума чудес Твоих, Всечистая! Странное Твое рождество есть, странен образ возращения Твоего, странна и преславна Твоя, Богоневесто, вся, и человеки несказанна.

О, превосходящие мысль / чудеса Твои, Всечистая! / Необычайно Твое рождение, / необычаен образ возрастания Твоего; / необычайно, и непонятно, и для смертных необъяснимо / все в Тебе, Божия Невеста.

Свещник многосветлый сущи, Богоневесто, днесь возсияла еси в дому Господни, и озаряеши ны честными даровании, Чистая, чудес Твоих, Богородице Всепетая.

Ты, светильник многосветлый, Божия Невеста, / в сей день воссияла в доме Господа / и нас озаряешь, Чистая, / священными дарами чудес Твоих, / Богородица всехвальная.

Ин

Ирмос: Светлый нам возсияй свет присносущный, утренюющим о судьбах заповедей Твоих, Владыко Человеколюбче Христе Боже наш.

Ирмос: Ярким вечным светом осияй нас, / бодрствующих над судами заповедей Твоих, / Владыка Человеколюбец Христе, Боже наш.

Да светлоносим, православнии, вси стекающеся и славяще Богоматерь, яко Господу днесь приводится, яко жертва благоприятна.

Облачимся в светлое, православные, / собираясь все и славя Богоматерь, / ибо Господу Она в сей день приводится, / как жертва приятная.

Да веселятся праотцы днесь, Владычице, и да радуется рождшая Тя со отцем Твоим, яко плод их Господу приносится.

Да веселятся сегодня праотцы, Владычица, / и да радуется родившая Тебя с отцом Твоим, / что плод их Господу приносится.

Многоименитую и славнейшую Непорочную Юницу, яко плотию рождшую Божественнаго Тельца, вси воспоим верно празднующе.

Многоименную и славнейшую непорочную Телицу, / как родившую по плоти Божественного Тельца, / все воспоем, с верою празднуя.

Уневещения написуются Божественная знамения, паче ума рождества Твоего, Чистая Дево, днесь Духом Святым в дому Божии.

О том что Ты – Невеста, Дева чистая, / в сей день записываются в доме Божием / Божественные знамения превышающего ум / рождения от Тебя Духом Святым.

Да отверзутся преддверия славы Бога нашего, и да приемлют Неискусобрачную Божию Матерь, якоже трилетствующую Нескверную Юницу.

Да откроются преддверия / славы Бога нашего / и да примут не познавшую брака Божию Матерь, / как чуждую скверны трехлетнюю телицу.

Многочестную и присенную гору воспоим Приснодеву, Божию Матерь бывшу: Та бо облиста свет в концех.

Воспоем многочтимую и тенистую гору, / Приснодеву, ставшую Божией Матерью, / ибо Она озарила светом мира концы.

Слава, Троичен:

Преначальное и Присносущное Едино Божество славословяще поклонимся, треми Лицы естеством нераздельное, и славою равночестное.

Прославляя высшее всякого начала / и вечное единое Божество, / поклонимся Ему в трех Лицах, нераздельных естеством / и равно чтимых по славе.

И ныне, Богородичен:

Пристанище благоутишное, и необоримую стену стяжахом молитву Твою во обстояниих, Богородительнице, всегда избавляеми бед и скорбей.

Как пристань тихую и стену нерушимую / мы в напастях приобрели Твое ходатайство, Божия Родительница, / всегда Тобою избавляемые от бед и скорбей.

Катавасия

Бог сый мира, Отец щедрот, великаго совета Твоего Ангела, мир подавающа, послал еси нам: тем Богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Ты, Бог мира и Отец милосердия, / послал нам Вестника великого Твоего замысла, / дарующего мир. / Потому, приведенные к свету Богопознания, / после ночи рассвет встречая, / славословим Тебя, Человеколюбец.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Ирмос: Божественный сей и всеми чтимый / совершая праздник Богоматери, / придите, Богомудрые, / начнем рукоплескать, / от Нее рожденного Бога славя.

Всяческая носяй глаголом, молитву праведных услыша. Темже неплодныя разрешив недуг, яко Благоутробен, радости Вину сим дарова.

Все Носящий словом / услышал молитву праведных; / потому прекратив болезнь безплодия, как милосердный, / Он Виновницу радости им даровал.

Сказати хотя Господь языком Свое спасение, Неискусобрачную ныне от человек прият, примирения знамение и обновления.

Господь, желая показать народам Свое спасение, / принял ныне от людей брака не познавшую / в знак примирения и обновления.

Яко дом сущи благодати, в немже сокровища лежат неизреченнаго Божия строения, Всечистая, в храме причастилася еси нетленныя сладости.

Являясь как бы домом благодати, / в котором положены сокровища / неизреченного Божия домостроительства, / Ты, Всечистая приобщилась в храме / к нетленному наслаждению.

Диадиму Тя царскую прием храм, Богоневесто, просвещашеся, и подступаше лучшим, предреченных зря на Тебе сбытие.

Храм, приняв Тебя, Божия Невеста, / как диадему царскую, / озарялся и продвигался к лучшему, / видя на Тебе исполнение предсказанного.

Ин

Ирмос: Пророка Иону подражая, вопию: живот мой, Блаже, свободи из тли, и спаси мя, Спасе мира, зовуща: слава Тебе.

Ирмос: Пророку Ионе подражая, я взываю: / "Жизнь мою, Благой, от гибели избавь / и спаси меня, Спаситель мира, / взывающего: Слава Тебе!"

Празднуим вернии праздник духовный Матере Божия, воспевающе благочестно: есть бо святейша небесных умов.

Будем праздновать, верные, духовный праздник, / Матерь Божию воспевая благоговейно, / ибо Она – святее Небесных Умов.

Песньми духовными восхвалим вернии Матерь Света: яко днесь нам явися предходящи в храм Божий.

В песнях духовных восхвалим, верные, Матерь Света, / ибо Она в сей день явилась нам / шествующей в дом Божий.

Нескверная Агница, и Чистая Голубица преведеся обитати в дом Божий, яко Непорочная, пронареченная быти Мати Божия.

Чуждая скверны Агница и чистая Голубица, / приведена для обитания в доме Божием, / предназначенная, как непорочная, / стать Матерью Божией.

В храм законный входы совершает Храм Божий, Небесная Скиния, из Неяже нам сущим во тьме Свет возсия.

В храм подзаконный совершает вход / Храм Божий, небесная Скиния, / из которой нам, находящимся во мраке, / свет воссиял.

Младенствующи плотию, и совершена душею, святый Кивот в дом Божий входит, воспитатися Божественною благодатию.

Младенчествующая плотью и совершенная душою, / святой Ковчег в дом Божий входит – / насладиться Божественною благодатью.

От всяких искушений и бед душевных, свободи ны притекающия к Тебе, Всепетая, Твоими мольбами, Мати Христа Бога.

От всяких искушений и опасностей душевных / освободи нас, прибегающих к Тебе, / Твоими ходатайствами, всехвальная / Матерь Христа Бога.

Слава, Троичен:

Отец, и Сын, и Дух Правый, Триипостасная Единице, и Неразделимая Троице, помилуй покланяющияся Божественней державе Твоей.

Отец, и Сын, и Дух правый, / Единство в трех Лицах и нераздельная Троица, / помилуй поклоняющихся / Божественной власти Твоей.

И ныне, Богородичен:

Во чреве Твоем вмещен Невместимый всеми, Богомати, быв, из Тебе произыде Пречистая, сугуб естеством Бог и Человек.

Невмещаемый всем миром, / став вместимым для Твоего чрева, Богоматерь, / произошел из Тебя, Всенепорочная, / двойственным по природе – Богом и Человеком.

Катавасия

Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият: в Деву же всельшееся Слово, и плоть приемшее, пройде сохраньшее нетленну, егоже бо не пострада истления, Рождшую сохрани неврежденну.

Из утробы Иону, как младенца, изверг морской зверь, / таким, каким и принял, / а Слово, вселившись в Деву и плоть приняв, / прошло через Нее, сохранив Её неповрежденной; / ведь Само не подвергшись плотскому зачатию / и Родившую уберегло от страданий.

Кондак, глас 4: Подобен: Вознесыйся:

Пречистый Храм Спасов, многоценный Чертог и Дева, священное сокровище славы Божия, днесь вводится в дом Господень, благодать совводящи, яже в Дусе Божественном, Юже воспевают ангели Божии: Сия есть селение небесное.

Чистейший храм Спасителя, / многоценный чертог и Дева, / священное сокровище славы Божией, / в сей день вводится в дом Господень, / вводя благодать с Собою, / ту, что в Духе Божественном. / Её воспевает Ангелы Божии; / Она – скиния Небесная.

Икос

Неизреченных Божиих, и Божественных таин, зря в Деве благодать являемую, и исполняему явственно, радуюся, и образ разумети недоумеюся странный и неизреченный: како избранная, Чистая, Едина явися паче всея твари видимыя и разумеваемыя? Темже восхвалити хотя Сию, ужасаюся зело умом же и словом, обаче дерзая проповедаю и величаю: Сия есть селение небесное.

Видя благодать неизреченных и священных Божиих таинств, / являемую и явно исполняемую в Деве, / радуюсь и недоумеваю, / стремясь понять странный и невыразимый образ, / каким Избранная и единственно Чистая / оказалась выше всего творения / видимого и постигаемого умом. / Потому, восхвалить Её желая, / весьма смущаюсь за свой ум и слово. / Но все же, дерзая, величаю Её и провозглашаю: / "Она – скиния небесная!"

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся поюще: препетый отцев Господь и Бог благословен еси.

Ирмос: Не почтили Богомудрые / творения больше Творца, / но угрожавший им огонь мужественно поправ, / радостно воспевали: / "Прехвальный Господь и Бог отцов, / благословен Ты!"

Се днесь возсия концем весна радостная, просвещающи нашу душу и помышление и ум благодатию, торжеством Богородицы днесь таинственно да учредимся.

Вот, сегодня засияла / концам вселенной радостная весна, / просвещающая нашу душу, помышление и ум / благодатию – торжеством Богородицы. / Попируем же в сей день таинственно.

Да дароносят днесь всяческая Царице Матери Божии, небо и земля, и ангелов чини, и человеков множество, и да вопиют: во храм вводится Радость и Избавление.

Все сегодня да воздает честь Царице Матери: / небо и земля, Ангелов полки / и смертных множество, – и да взывают: / "В храм вводится радость и избавление!"

Писание мимотече, и оскуде закон якоже сень, и благодати лучи возсияша, в храм Божий вшедшей Тебе, Дево Мати Чистая, в нем благословенная.

Писанный закон прошел, исчез как тень, / и лучи благодати засияли в храме Божием, / с вступлением Твоим в него, / Дева-Матерь Чистая, вовеки благословенная.

Повинуся Рождеству Твоему, Всечистая, яко Творцу и Богу, небо и земля и преисподняя, и всяк язык земных исповедает, яко Господь явися Спас душ наших.

Рожденному от Тебя, Всечистая, / подчинились как Творцу и Богу, / небо, земля и преисподняя, / и всякий язык смертных исповедает, / что явился Господь, Спаситель душ наших.

Ин

Ирмос: Пещь, Спасе, орошашеся, отроцы же ликующе пояху: отцев Боже благословен еси.

Ирмос: Печь была орошаема, Спаситель, / отроки же ликуя пели: / "Боже отцов благословен Ты!"

Ликовствуим празднолюбцы днесь, воспоим чистую Владычицу, Иоакима и Анну достойно чтуще.

Возликуем в сей день, любящие праздновать, / воспоем всечистую Владычицу, / Иоакима и Анну достойно почитая.

Пророчествуй, Давиде, глаголя Духом: приведутся девы в след Тебе, приведутся Тебе во храм Царицы Матери.

Пророчествуй, говорящий Духом: / "Поведутся девы за Тобою вслед, / приведутся в храм Тебе, Царице – Матери".

Радовахуся ангелов чини, веселяхуся праведных дуси, яко Божия Мати во святая приводится.

Радовались Ангелов полки, / веселились духи праведных, / что Матерь Божия во Святилище приводится.

Приемлющи пищу небесную, преспеваше мудростию и благодатию, бывши Мати по плоти Христа Бога.

Принимая пищу небесную, / преуспевала мудростию и благодатию / Та, Кто сделалась Матерью по плоти / Спасителя Христа.

И телом и духом радовашеся, пребывающи Мариа непорочная во храме Божии, якоже сосуд священнейший.

И телом и духом радовалась Мария непорочная, / проводя время в храме Божием, / как сосуд священнейший.

Введоша Тя во внутреннейшее храма, целомудреннии родителие Твои, Пречистая, воспитатися странно, в жилище Христа Бога.

Целомудренные родители Твои, Пречистая, / ввели Тебя во внутреннейшее место храма – / для воспитания необычайного в жилище Христа Бога.

Слава, Троичен:

Прославим Троицу Нераздельную, воспоим Едино Божество со Отцем Слово, и Духа Всесвятаго.

Прославим Троицу нераздельную, / воспоем единое Божество: / со Отцом Слово и Духа всесвятого.

И ныне, Богородичен:

Моли Егоже родила еси Господа, яко благоутробна естеством суща, Богородительнице, спасти души воспевающих Тя.

Умоляй, Божия Родительница, Господа, / Которого Ты родила, как по природе милосердного, / спасти души воспевающих Тебя.

Катавасия

Отроцы благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася, но посреди пламене стояще пояху: отцев Боже благословен еси.

Отроки, воспитанные в благочестии, / повелением нечестивым пренебрегши, / угрожавшего огня не устрашились, / но, стоя посреди пламени, пели: / "Боже Отцов, благословен Ты!"

Песнь 8

Ирмос: Слыши, Отроковице Дево Чистая, да речет убо Гавриил совет Вышняго древний истинный: буди к приятию готова Божию, Тобою бо Невместимый с человеки поживе. Тем и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа.

Ирмос: Внимай, Отроковица Дева Чистая, – / пусть же скажет Гавриил / изначальный истинный замысел Всевышнего: / "Будь готова к приятию Бога; / ибо чрез Тебя Невместимый будет со смертными жить; / потому я радостно и восклицаю: / Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Пречистый храм в дом Божий приводящи Анна иногда вопиющи с верою рече священнику: Чадо от Бога данное мне, приим ныне, введи во храм Зиждителя Твоего, и радуяся пой Ему: благословите вся дела Господня Господа.

Приведя некогда Пречистый Храм в дом Божий, / Анна, взывая с верою, сказала священнику: / "Приняв ныне Дитя, / данное и мне от Бога, / введи во храм Создателя твоего / и радостно пой Ему: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Рече видев Анне иногда Духом Захариа: жизни Матерь вводиши истинную, Юже светло пророцы Божии Богородицу проповедаша, и како храм вместит Ю? Тем чудяся вопию: благословите вся дела Господня Господа.

Сказал некогда Анне / Захария, созерцая в Духе: / "Ты вводишь истинную Матерь Жизни, / Которую ясно провозгласили Богородицей пророки Божии; / как же храм вместит Её? / Потому я с удивлением взываю: / Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Раба Божия бых аз, отвеща Анна ему, призывающи Сего верою и молитвою, прияти моея болезни плод, по приятии же Рожденную привести Давшему Ю. Тем зовя вопию: благословите вся дела Господня Господа.

"Стала я просить у Бога", – / ему отвечала Анна, – / "призывая Его с верою и молитвою о том, / чтобы получить плод моего страдания / и по рождении привести Рожденную Давшему Её. / Потому я в ликовании взываю: / Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Законное воистинну дело есть, священник рече ей, странну же весьма вещь поразумеваю, зря Приводимую в дом Божий, преславно превосходящую святая благодатию. Тем и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа.

"Поистине это дело законное", – / священник ей сказал, – / "но мне весьма странной вещью представляется, / когда вижу, что Приводимая в дом Божий / необычайно превосходит благодатию Святилище; / потому я в радости и взываю: / Благословляйте, все творения Господни, Господа!".

Возмогаю, рече Анна ему, знающи яже глаголеши: разумееши бо сия Духом Божиим, ясно яже Девы проповедал еси: приими убо Пречистую в храм Создателя твоего, и радуяся пой Ему: благословите вся дела Господня Господа.

"Я ободряюсь", – сказала ему Анна, – / "вникая в то, что ты говоришь, / ибо уразумел ты Духом Божиим / то, что ясно провозгласил о Деве; / прими же Пречистую в храм Создателя твоего / и радостно пой Ему: / Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Светоносна нам возжжеся свеща, возопи священник, радость величайшую светящи в храме: души пророческия да срадуются мне, яко преславная зряще совершаемая в дому Божии, и да вопиют присно: благословите вся дела Господня Господа.

"Светоносный светильник", – возгласил священник, – / "зажег для нас радость величайшую, блистающую в храме; / души пророков со мной да веселятся, / созерцая, сколь необычайные дела / совершаются в доме Божием, / и да воскликнут ныне: / Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Ин

Ирмос: Егоже ужасаются ангели, и вся воинства, яко Творца и Господа, пойте священницы, прославите отроцы, благословите людие и превозносите во вся веки.

Ирмос: Кого ужасаются Ангелы и все воинства, / как Творца и Господа, / воспойте священники, прославьте отроки, / благословляйте люди / и превозносите во все века.

Веселится днесь светло Иоаким, и Анна непорочная Господу Богу приносит жертву, данную ей от обещания Святую Дщерь.

Веселится сегодня светло Иоаким, / и Анна непорочная Господу Богу приносит в жертву / данную ей согласно обещанию святую Дочь.

Хвалятся святии, Давид и Иессей, и Иуда чтится: из корене бо их израсте плод, Дева Чистая, из Неяже родися Бог Превечный.

Хвалятся святые Давид и Иессей, / и Иуда превозносится, / ибо от их корня вырос плод – Дева чистая, / от Которой родился Бог предвечный.

Мариа пречистая и одушевленная скиниа, приводится днесь в дом Божий, и приемлет Сию Захариа руками, яко освященное сокровище Господне.

Мария, пречистая и одушевленная скиния, / приводится в сей день в дом Божий, / и Захария принимает Её руками, / как освященное сокровище Господне.

Яко дверь спасительную, и гору мысленную, яко лествицу одушевленную, почтим, вернии, воистинну Деву и Матерь Божию, благословенную руками иереев.

Как спасительную дверь и гору мысленную, / как одушевленную лестницу почтим / мы, верные, поистине Деву и Матерь Божию, / благословенную руками священников.

Пророцы, апостоли и мученицы Христовы, ангелов чини, и вси земнороднии, почтим песньми Деву Чистую, яко благословенную Матерь Высочайшаго.

Пророки, Апостолы и мученики Христовы, / Ангелов полки и все, на земле рожденные, / почтим песнями Деву чистую, / как благословенную Матерь Всевышнего.

В храм Тя принесоша, Всенепорочная Чистая, Божественне рождшии Тя яко жертву чисту: и странно водворяешися в невходимых Богу, предуготоватися в жилище Слова.

В храм принесли Тебя, Всенепорочная, Чистая, / Божественно родившие Тебя, как жертву чистую, / и необычайно водворяешься Ты в недоступных местах у Бога – / предуготовиться для обитания Слова.

Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа. Троичен:

Да поется Трисвятый, Отец, и Сын, и Дух Святый, Нераздельная Единица, Едино Божество, держащее дланию всю тварь, во вся веки.

Да воспевается Трисвятой: / Отец, Сын и Дух Святой, / нераздельное Единство, единое Божество, / держащее дланью все творение во все века.

И ныне, Богородичен:

Безначальное начинается Слово плотию, родився яко благоволи, Бог же и Человек, из Отроковицы Девы, возсозидая ны прежде падшия, ради крайняго благоутробия.

Безначальное Слово по плоти начинается, / родившись, как Сам благоволил / Богом и вместе человеком от Девы-Отроковицы, / воссоздавая нас, прежде павших, / по крайнему милосердию.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки. Катавасия:

Чуда преестественнаго, росодательная изобрази пещь образ, не бо яже прият палит юныя, яко ниже огнь Божества Девы, в Нюже вниде утробу. Тем воспевающе воспоем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Окропляющая росою печь / представила образ сверхъестественного чуда: / ибо она не опаляет юношей, которых приняла в себя, / как и огонь Божества утробы Девы, / в которую нисшел. / Поэтому воспоем песнь: / "Да благословляет все творение Господа / и превозносит во все века!"

На 9-й песни, Честнейшую не поем, но поем припевы праздника: Ангели вхождение Пречистыя зряще удивишася: како Дева вниде во святая святых. И посем ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту: Таже вторый лик поет тойже припев праздника, и ирмос. И на кийждо тропарь поют припевы праздника, на оба лика.

Песнь 9

Ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту / да никакоже коснется рука скверных, / устне же верных Богородице немолчно, / глас Ангела воспевающе, с радостию да вопиют: / истинно вышши всех еси, Дево Чистая. (2)

Ирмос: Пусть одушевленного Божия Ковчега / отнюдь не касается рука непосвященных, / но уста верных не умолкая, / воспевая возглас Ангела, / в радости Богородице да взывают: / "Истинно выше всех Ты, Дева чистая!"

Ангели, вхождение Всечистыя зряще, удивишася: / како со славою вниде во святая святых? Яко пресветлую, Богородице Чистая, душевныя чистоты имущи доброту, / благодатию же Божиею исполняема с Небесе, / Светом Присносущным просвещаеши всегда с веселием вопиющия: / истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангелы, видя вхождение Всечистой, поражались тому, / как Она со славою вошла во Святое Святых. Как имеющая пресветлую / красоту душевной чистоты / и исполняемая благодатию Божией с небес, / Богородица чистая, Ты непрестанно озаряешь / светом вечным в радости взывающих: / "Истинно выше всех Ты, Дева чистая!"

Ангели, вхождение Девы зряще, удивишася: / како преславно вниде во святая святых? Прелетает, Богородице, Чистая, чудо Твое силу словес: / тело бо в Тебе поразумеваю паче слова, / течения греховнаго неприятно. / Темже благодарственно вопию Ти: / истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангелы, видя вхождение Девы, поражались тому, / как Она чудесно вошла во Святое Святых. Чудо Твое, Богородица чистая, / над силою слов взлетает; / ибо признаю в Тебе превыше разума / тело для потока греховного недоступным, / потому благодарственно взываю Тебе: / "Истинно выше всех Ты, Дева чистая!"

Ангели и человецы, Девы вхождение почтим, / яко со славою вниде во святая святых. Преславно прообразоваше, Чистая, закон Тя скинию и Божественную стамну, / странен кивот, и катапетасму, и жезл, / храм неразрушимый и дверь Божию. / Темже научают Тебе звати: / истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангелы и люди! Вхождение Девы почтим, / ибо Она со славою вошла во Святое Святых. Закон необычайно прообразовал / Тебя, Чистая, как скинию, / и манны Божественный сосуд, / дивный ковчег, и завесу, и жезл, / храм неразрушимый и дверь Божию; / этим он научает восклицать Тебе: / "Истинно выше всех Ты, Дева чистая!"

Ангели вхождение Девы зряще, удивишася: / како Богоугодне вниде во святая святых? Песнопоя Тебе, / провозглашаше Давид, глаголя Тя Дщерь Цареву, / красотою добродетелей, одесную предстоящую Бога, видев Тя упещрену. / Темже, пророчествуя, вопияше: / истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангелы, видя вхождение Девы, поражались тому, / как вошла Она Богоугодно во Святое Святых. Давид, воспевая, задолго возглашал Тебе, / называя Тебя дочерью Царя, / когда узрел Тебя по красоте добродетелей / предстоящей по правую руку Бога, изукрашенной; / потому он пророчески взывал: / "Истинно выше всех Ты, Дева чистая!"

Ангели, взыграйте со святыми, девы, сликовствуйте: / Богоотроковица бо вниде во святая святых. Богоприятну предзря, Соломон, проповеда Тя одр Царев, / живый источник запечатствован, / из негоже немутная нам произыде вода, верою вопиющим: / истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангелы, торжествуйте со святыми; девы вместе возликуйте: / ибо Божия Отроковица вошла во Святое Святых. Соломон, провидя, что Ты примешь в Себя Бога, / уподобил Тебя, Богородица, ложу Царя, / и живому запечатанному источнику, / из которого вышла незамутненная вода / для нас, с верою взывающих: / "Истинно выше всех Ты, Дева чистая!"

Ангели и человецы, Деву песньми да возвеличим: / Боголепно бо вниде во святая святых. Подаеши дарований Твою тишину, Богородице, души моей, / точащи жизнь Тебе чтущим по долгу, / Сама защищающи, и покрывающи, и соблюдающи, вопити Тебе: / истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангелы и люди, в песнях Деву возвеличим; / ибо Она Богоприлично вошла во Святое Святых. Удели в числе даров / тишину Твою душе моей, Богородица, / источая жизнь чтущим Тебя по справедливости, / Сама о них заботясь, и покрывая, и храня, / чтобы им восклицать Тебе: / "Истинно выше всех Ты, Дева чистая!"

Таже 1-й лик поет втораго канона припев праздника:

Величай, душе моя, / приведенную во храм Господень и благословенную руками иереевыми.

Величай, душа моя, / приведенную в храм Господень и благословленную руками священников.

И посем ирмос: Светоносный облак: И вторый лик поет тойже припев праздника и ирмос, и на тропарех поем тойже припев праздника.

Ин

Ирмос: Светоносный облак, в оньже всех Владыка, / яко дождь с небесе на руно, сниде / и воплотися нас ради, / быв Человек, Безначальный. / Величаем вси яко Матерь Бога нашего Чистую. (2)

Ирмос: Светоносное облако, в котором всего Владыка / как дождь на руно с небес сошел / и, Безначальный, воплотился, / став человеком ради нас, / все мы величаем, / как чистую Матерь Бога нашего.

Припев: Величай, душе моя, / приведенную во храм Господень и благословенную руками иереевыми.

Из праведных произыде Иоакима и Анны / обещания плод – Богоотроковица Мария / и, яко кадило приятное, плотию младенствующи, / приводится во святилище святое / яко Святая во святых обитати.

От праведных Иоакима и Анны / произошел обещания плод / – Мария Божия Отроковица; / и, как приятный фимиам, / она, еще младенец плотию, / приводится во святой храм, / чтобы, как святая, обитать во святилище.

Младенствующую естеством и паче естества явльшуюся Матерь Божию восхвалим песньми: / в храм бо законный Господу днесь приводится в воню благовония, / праведных яко плод духовный.

Младенчествующую по естеству / и сверхъестественно Матерью Божией явившуюся / восхвалим песнями, ибо Она в сей день / в храм подзаконный Господу приводится / как благоухание приятное, / как плод духовный праведных.

Со Ангелом, еже радуйся, Богородице приличне возопиим, вернии: / радуйся, вседобрая Невесто; / радуйся, облаче светлый, из негоже нам возсия Господь, во тьме неведения седящим; / радуйся, всех Надеждо.

С Ангелом "Радуйся" воскликнем, верные, / Богородице, как подобает: / "Радуйся, прекрасная Невеста; / радуйся, Облако светлое, / из которого воссиял Господь / нам, пребывающим во тьме неведения; / радуйся, Надежда всех!"

Святых святая и Богомати Марие, / молитвами Твоими, Чистая, свободи ны от сетей вражиих / и всякия ереси и скорби, / верно покланяющияся образу святаго Твоего зрака.

Святая из святых и Богоматерь Мария, / мольбами Твоими, Чистая, освободи нас от сетей врага, / и всякой ереси, и скорби, / с верою поклоняющихся / изображению Твоего святого лика.

Песнь достойную Богородице вся тварь со Ангелом Гавриилом взывает, вопиюще: / радуйся, Мати Божия Всенепорочная, / Еюже избавихомся первыя клятвы, / бывше нетления общницы.

Достойнейшую песнь / возглашает Богородице все творение / с Ангелом Гавриилом, взывая: / "Радуйся, Матерь Божия всенепорочная, / благодаря Которой мы избавились от древнего проклятия, / сделавшись причастниками нетления!"

Херувим пребольши, и Серафим вышши, / и ширши Небес явилася еси, Дево, / яко Невместнаго всеми во утробе вместивши, Бога нашего, / и рождши несказанно: / Егоже моли прилежно о нас.

Превосходящей Херувимов, Серафимов высшей / и пространнейшей небес Ты явилась, Дева, / как совершенно невместимого Бога нашего / во чреве вместившая и родившая неизреченно: / моли Его усердно о нас.

Припев: Величай, душе моя, / Триипостаснаго и Нераздельнаго Божества Державу.

Троичен:

Триипостасное естество, и Нераздельную славу, / и в Божестве Едином поемую непрестанно на Небеси и на земли / Троицу Неразлучную прославим, / с Сыном Отцу и Духу покланяющеся благочестно.

Естество в трех Лицах и нераздельную славу, / непрестанно воспеваемую в единстве Божества / на небе и на земле – Троицу неразлучную: / с Сыном Отца и Духа, / прославим, поклоняясь благоговейно.

Величай, душе моя, / Честнейшую и Славнейшую Горних воинств, Деву Пречистую, Богородицу.

Богородичен:

Под Твое благоутробие прибегающия верно / и покланяющияся благочестно Сыну Твоему, Дево Богородительнице, / яко Богу и Господу мира, / молися от тли и бед избавити и всяческих искушений.

Моли, Дева Божия Родительница, / об избавлении от гибели, и бед, / и всяческих искушений / к Твоему милосердию с верою прибегающих / и благоговейно поклоняющихся Сыну Твоему, / как Богу всего мiра и Господу.

Таже оба лика, вкупе сошедшеся, поют припев 1-го канона: Ангели, вхождение Пречистыя зряще: И посем:

Катавасия

Таинство странное вижу и преславное: / Небо – вертеп, Престол Херувимский – Деву, / ясли – вместилище, / в нихже возлеже Невместимый – Христос Бог, / Егоже, воспевающе, величаем.

Таинство вижу / необычайное и чудное: / пещера – небо, престол Херувимский – Дева, / ясли – вместилище, / где возлег невместимый Христос Бог, / Которого мы в песнях величаем.

Светилен. Подобен: Жены, услышите:

Юже древле предвозвести пророческое сословие, / стамну, и жезл, и скрижаль, и несекомую гору, / Марию Богоотроковицу верно да восхвалим: / днесь бо вводится во святая святых воспитатися Господу. (3)

Восхвалим с верою Марию, Божию Отроковицу, / Которую в древности сонм пророков предвозвестил / как сосуд с манной, и жезл, / и скрижаль, и нерассекаемую гору: / ибо в сей день Она вводится во Святое Святых – / для воспитания Господу. (3)

Слава, и ныне:
Подобен: Жены, услышите:

Крест воздвизается днесь, и мир освящается: / Иже бо со Отцем седяй и Духом Святым на сем руце распростре, / мир весь привлече к Твоему, Христе, познанию; / иже убо на Тя надеющияся / Божественныя сподоби славы.

Крест сегодня воздвигается / и мир освящается; / ибо Ты, Христе, сидящий со Отцом и Духом Святым, / на нем простерши руки, / весь мир привлек к познанию Тебя. / Удостой же на Тебя надеющихся / Божественной славы.

На хвалитех стихиры, на 4, глас 1. Подобен: Небесных чинов:

Свещеносицы девы, / Приснодеву светло провождающе, / пророчествуют истинно Духом будущее: / храм бо Божий Богородица сущи, / в храм со славою девственною, / младенствующи, вводится.

Девы со светильниками, / светло путь пролагая Приснодеве, / воистину пророчествуют в Духе о грядущем, / ибо Богородица, являясь храмом Божиим, / во храм со славою девы / с младенчества вводится.

Обещания святаго и плод благославный / Богородица воистинну явися миру, / яко всех превышшая: / Яже благочестно приводима в храм Божий, / молитву рождших исполняет, / соблюдаема Божественным Духом.

Плодом, притом славнейшим, / святого обещания / Богородица явилась миру, / как поистине всех высочайшая; / благоговейно приводимая в дом Божий / Она молитвенный обет Её родивших исполняет, / сохраняемая Божественным Духом.

Небесным воспитана, Дево, хлебом / верно в храме Господни, / родила eси миру Жизни Хлеб, Слово, / Eмуже, яко храм избранный и всенепорочный, / предобручилася eси Духом таинственно, / обручена Богу и Oтцу.

Дева, поистине вскормленная / небесным хлебом в храме Господнем, / Ты, родила миру хлеб жизни – Слово, / Которому, как храм избранный и всенепорочный, / предназначена таинственно Духом, / обрученная Богу и Отцу.

Да отверзется дверь Богоприятнаго храма: / храм бо всех Царя и Престол, / днесь со славою внутрь прием, / Иоаким возлагает, освятив Господу / от Него избранную в Матерь Себе.

Да откроется дверь принявшего Бога храма, / ибо в сей день, взяв Храм и Престол всех Царя, / Иоаким со славою помещает / его внутри как дар, посвятив Господу / Избранную Им в матерь Себе.

Слава, и ныне, глас 2. Леонта маистра:

Днесь в храм приводится Всенепорочная Дева, / во обителище Всецаря Бога / и всея жизни нашея Питателя; / днесь Чистейшая Святыня, / яко трилетствующая Юница, / во святая святых вводится; / Той возопиим, яко Ангел: / радуйся, Eдина в женах Благословенная.

В сей день во храм приводится всенепорочная Дева / для обитания Царя всех Бога / и всей жизни нашей Питателя; / в сей день чистейшая святыня, как трехлетняя Телица, / во Святое Святых вводится. / Воскликнем Ей, как Ангел: / "Радуйся, единственная между женами благословенная!"

И славословие великое тихо и согласно поют.

Отпуст

Христос, истинный Бог наш, молитвами пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол, святых праведных Богоотец Иоакима и Анны, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.

Добавить в блог

Ссылки | Праздник на рабочем столе | Вопрос священнику | Обычаи | Богослужение | Богословие | Монастыри и храмы | Иконография праздника | История | Искусство | Фотогалереи | Поздравительные открытки! | Детская | Медиа | Обратная связь

© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет Условия использования

Если вы обнаружили ошибку в тексте, сообщите нам об этом.
Выделите мышкой область текста и нажмите Ctrl+Enter.
Яндекс.Метрика